search
close
Home

Institutional

Our services

Foreign trade

Publications

Human Resources

Member Services

Online Transactions

Useful Links Contact
Alternate Text Alternate Text

Institutional

Alternate Text Alternate Text

Our services

Alternate Text Alternate Text

Foreign trade

Alternate Text Alternate Text

Publications

Alternate Text Alternate Text

Human Resources

Alternate Text Alternate Text

Member Services

Alternate Text Alternate Text

Online Transactions

Alternate Text Alternate Text
Facebook Twitter İnstagram

E-Defter Berat Verme Sürelerinde değişiklik yapıldı.

29/05/2024

21.4.2024 tarih ve 32552 sayılı Resmi yayımlanan 4 Sıra No.lu Elektronik Defter Genel Tebliği ile 1 Sıra No.lu Elektronik Defter Genel Tebliğinde önemli bazı değişiklikler yapılmıştır

e-Defter ve berat dosyalarının oluşturulma, NES veya Mali Mühürle zaman damgalı imzalama/onaylama ve berat dosyalarını e-Defter uygulamasına yükleyerek GİB onaylı halini alma süreleri,

• Aylık Yükleme Tercihinde bulunan mükellefler açısından izleyen 3 üncü ayın sonuna kadar yapılması gereken bu işlemler için 10 gün ilave süre tanınarak süre izleyen dördüncü ayın 10 uncu günü akşamına kadar,

• Geçici Vergi Dönemleri Bazında Yükleme Tercihinde bulunan mükellefler açısından geçici vergi beyanında bulunulan dönemin sonuna kadar tanınan süre; 10 gün uzatılarak geçici vergi dönemini izleyen ayın 10 uncu günü sonuna kadar,uzatıldı

Söz konusu değişiklik 2024/1 dönemi için oluşturulacak e-Defterlerden başlamak ve bu dönem ile bu dönemi takip eden dönemlere uygulanmak üzere yayımı tarihinde yürürlüğe girmiştir.

Kopyaların hala Gelir İdaresi Başkanlığı sistemlerine yüklenmesi uygulamasında değişiklik yapılmamış, sadece Tebliğden “ikincil” ibareleri çıkarılmıştır. Bununla ilgili Teknik Kılavuzda güncelleme yapılması beklenmektedir.

21.05.2024 tarihi itibariyle e-Deftere geçme zorunluluğu olduğu halde e-Defter uygulamasına geçmemiş olan mükelleflerin e-Defter hesapları mükelleflere yapılacak bildirim tarihini izleyen ay başından itibaren olmak üzere re’sen açılacağı ve bu ay başından itibaren kâğıt ortamda tutulan defter tutulmaması gerektiği, tutulan kâğıt ortamdaki defterlerin geçersiz sayılacağı belirtildi.

E-Defter ve Berat dosyalarının oluşturulması, NES/Mali Mühürle imzalanması/onaylanması ve Berat Dosyalarının e-Defter Uygulaması üzerinden GİB sistemlerine yüklenerek GİB onaylı Berat Dosyasının sistemden alınması işlemlerine ilişkin olarak sürelerde aşağıdaki tabloda belirtilen şekilde güncelleme yapılmıştır. Ayrıca Genel Tebliğde yapılan düzenleme ile; özel hesap dönemi kullanan mükellefler için bu sürelerin nasıl belirleneceğine ilişkin açıklama eklenmiştir.

Alternate Text Alternate Text

©2022 Menemen Ticaret Odası - Tüm hakları saklıdır.