search
close
Home

Institutional

Our services

Foreign trade

Publications

Human Resources

Member Services

Online Transactions

Useful Links Contact
Alternate Text Alternate Text

Institutional

Alternate Text Alternate Text

Our services

Alternate Text Alternate Text

Foreign trade

Alternate Text Alternate Text

Publications

Alternate Text Alternate Text

Human Resources

Alternate Text Alternate Text

Member Services

Alternate Text Alternate Text

Online Transactions

Alternate Text Alternate Text
Facebook Twitter İnstagram

Gürcistan otoritelerinin NCTS hakkındaki mektubu

20/12/2024

Ticaret Bakanlığından alınan 11.12.2024 tarihli yazıda, Gürcistan Maliye Bakanlığı Gelir İdaresi tarafından
Yeni Bilgisayarlı Transit Sistemi (NCTS) Faz 5 devreye geçirilirken "Eşya Ticaretindeki İşlemlerin
Basitleştirilmesine İlişkin Sözleşme'ye ve Ortak Transit Rejimine İlişkin Sözleşme'ye resmi olarak katılım
sağlanacağı ve 1 Şubat 2025 tarihinde bu değişikliklerin yürürlüğe girmesinin planlandığı bilgilerinin
paylaşıldığı bildirilmiştir.
Bu çerçevede tüm paydaşların aşağıdaki gereklilikler hakkında bilgilendirilmesi talep edilmiştir:
1. Garanti ve Transit Beyannamesi Gerekliliği: Sözleşmelere göre Avrupa Birliği'ne ya da listelenen diğer
ülkelere doğru yolda olan ve Gürcistan'a giren ya da Gürcistan'dan transit geçecek eşyalara, geçerli bir
garantinin ve transit beyannamesinin eşlik etmesi gerekmektedir.
2. Yardım ve Rehberlik: Garanti ile alakalı hizmetleri sağlayan firmalar hakkında bilgiye ve detaylı
işlemlere 15 Aralık 2024 tarihinden itibaren www.rs.ge web adresinden ulaşılabilecektir. Destek
sağlamak ve geçiş dönemi hakkında tüm soruları yanıtlamak üzere kurulmuş olan yardım masasına da
1 Ocak 2025 tarihinden itibaren ulaşılabilecektir. İrtibat bilgileri aşağıda yer almaktadır:
 Birinci Seviye Destek:
1. Çalışma Saatleri: Pazartesiden Cumaya kadar 09:00 – 18:00 saatleri arasında
2. Email Adresi: [email protected]
3. Telefon: +995 (32) 2 299 299
4. Gelir İdaresi Web Sitesi Sohbet Hizmeti: www.rs@ge
5. Gelir İdaresi Sohbet Hizmeti Kullanılabilirlik: Pazartesi'den Cuma'ya kadar 09:00 – 18:00 saatleri
arasında
6. Gelir İdaresi Bot Kullanılabilirlik: Haftanın yedi günü 24 saat
 İkinci Seviye Destek:
1. Çalışma Saatleri: Haftanın yedi günü 24 saat
2. E-mail Adresi: [email protected]
*BSVKYR5075*
F022/1/01.07.2003/5/07.02.2023 Birliğimizde ISO 9001:2008 Kalite Yönetim Sistemi uygulanmaktadır Sayfa 2 / 2
3. Telefon: +995 (32) 2 299 299
4. Ek Telefon Numaraları: +995 (32) 226 11 12, +995 (32) 226 14 46 (Çalışma Dilleri: İngilizce ve
Gürcüce)
Geçiş süreci kapsamında bu bilgilerin tüm ilgililere dağıtılmasının çok önemli olduğunu belirtilmiş olup,
ileride ortaya çıkacak sorular için yardım masası ile görüşülmesinin veya yukarıda paylaşılan telefon numaralarının aranmasının faydalı olacağı eklenmiştir.

Bilgilerinize sunulur.

Saygılarımızla,

EK;

Alternate Text Alternate Text

©2022 Menemen Ticaret Odası - Tüm hakları saklıdır.